Kort om Gunnar

 
Jag tänkte att jag skulle räkna hur många gånger som Gunnar harklade sig under föreläsningen. Jag fick det till 17 gånger under de första 45 minuterna. Sedan råkade jag dagdrömma om trånga utrymmen i några minuter och då tappade jag räkningen helt.
 
Harklingarna åsido är han ganska intressant att lyssna på. Han brukar alltid flika in en massa intressanta historier från sitt eget liv. De flesta börjar med "När jag var vd för Folksam i 10 år..."
 
 
En sak som han har börjat med på sistone är att tappa bort sig på föreläsningarna. Minst en gång varje föreläsningsdag är det någonting han hakar upp sig på, vilket oftast leder till att vi får rast.
 
 
Härom veckan skulle han gå igenom ett tal i boken. Efter att ha räknat en liten stund stannade han upp och sade: "Undrar om jag förstår det här rätt nu."
Man ba: Det är du som har skrivit boken!
 
På tal om den där boken. Jag har aldrig läst en bok med så många fel. Det är stavfel, grammatiska fel, tecken som saknas, formler som är helt fel, facit som inte stämmer. Bortförklaringen brukar vara i stil med: "Det blev lite fel i tryckningen. Det är så svårt med den där copy-past-funktionen på datorn..."
 
 
Men han är bra som föreläsare. Det känns givande att gå på föreläsningarna och det är normalt sett ett väldigt bra betyg. Ett bra betyg är för övrigt det som förhoppningsvis väntar mig på kommande tenta. För det är ju inte direkt som att jag är en idiot.
 
PS. Är det någon som vet hur man får bort den här vita bakgrunden?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0