Experimentelle Kenneth

 
Jag gillar att vara försöksperson i diverse psykologiska experiment. Ser jag en lapp där det står att någon söker personer till ett experiment så anmäler jag mig direkt. De senaste tio dagarna har jag varit med i hela tre olika experiment, även om två av dem tekniskt sett hörde ihop. Totalt har det tagit cirka fyra timmar och ersättningen har varit 610 kronor netto plus ett presentkort om 200 kronor på Åhlens. (Jackpot!)
 
Men jag har inte gjort det för pengarna. Jag hade gjort det även om ersättningen var ett digestivekex. (By the way, vid ett av tillfällena fick man gratis digestivekex!)
Jag tycker att det är kul att göra sådana här grejer ibland. Utmana sig själv. Tävla. Och samtidigt föra forskningen framåt. En perfekt mix!
Men ska jag vara ärlig så är väl forskningsaspekten i sig inte heller särskilt viktig.
 
 
Det skulle vara kul att skapa ett skenexperiment. Man bara hittar på ett experiment som inte har någon betydelse över huvud taget. Typ Vi söker tjejer mellan 18 och 25 år för att undersöka sambandet mellan olika sorters förmågor, och så hittar man på några helt random delmoment.
 
"Drick den här vätskan."
 
"Hoppa två minuter på stället."
 
"Gå ner i brygga och räkna baklänges från 1000."
 
"Bra, då kan du ta på dig kläderna."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0