ARG!

 
Jag kom till Centralen och upptäckte att det var stopp på röda linjen.
Arghetsnivå: 7
 
Det annonserades om ersättningsbussar fram till Stadion. Jag hittade inte bussarna.
Arghetsnivå:18
 
Jag åkte tunnelbana till Odenplan och tog bussen till Universitetet. Planen var att köpa mackor och juice vid KTH, så jag letade efter en buss dit. Hittade ingen sådan buss.
Arghetsnivå: 45
 
Jag chansade på att tunnelbanan skulle funka så jag åkte ner för rulltrappan för att se efter. Möttes av skylten "Stopp i trafiken." Jag åkte upp för rulltrappan. Halvvägs upp såg jag dock en tunnelbana inkomma. Jag skyndade mig upp, åkte ner direkt igen, men hann inte med tunnelbanan.
Arghetsnivå: 170
 
Bestämde mig för att vänta på nästa tunnelbana. Det kom ingen sådan.
Arghetsnivå: 200
 
Efter en kvart meddelades det att trafiken åter var igång, men ytterligare tio minuter senare hade det fortfarande inte kommit någon tunnelbana.
Arghetsnivå: 5 000
 
Till slut inkom en tunnelbana. Den var smockad med folk, men jag tog den ändå och gick av vid KTH för att köpa mackor och juice. De hade inte min favoritjuice.
Arghetsnivå: 1 000 000 000
 
 
Efter det tog jag tunnelbanan till Universitetet, gick till Kräftriket och nu är jag äntligen framme. Jag förlorade över en timme på det här trafikkaoset. På den viktigaste pluggdagen! Hälften av all min kunskap absorberas dagen/morgonen innan tentan. Att då förlora en timme (och dessutom vara på dåligt humör) kan vara ödesdigert. Det kan faktiskt vara det som i slutändan drar ner betyget till ett F.
 
Det enda positiva med den här dagen är att mitt öronlock äntligen har släppt. 148 timmar tog det. Nytt rekord med över tre dygn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0