[Äff]

 
Ingen bevisuppgift. Ingen tvålivsförsäkring. Ändå en katastrof. Men det var inte bara för att jag var dålig. Tentan var faktiskt väldigt svår.
 
Första frågan: Sjukförsäkring - ett moment som inte ingår i kursen och som Gunnar tog upp på den enda föreläsningen jag råkade missa. 0 poäng.
 
Andra frågan: Hyfsat lätta formler och funktioner, men där jag eventuellt räknade ut fel sak. 4-10 poäng.
 
Tredje frågan: Thieles differentialekvation. Typuppgift utan vidare komplikationer. 10 poäng!
 
Fjärde frågan: Superavancerad diskontering, där jag möjligen klarade av att beräkna initialvärdet. 0-2 poäng.
 
Femte frågan: Mer diskontering (läs diss-kontering...) vilket jag har haft en del problem med inför tentan. Får förhoppningsvis en liten utdelning poängmässigt. 2-7 poäng.
 
 
Sammanräknat landar jag alltså på en slutpoäng i det diskreta intervallet [16, 29] och om vi utgår från att poängen är likformigt fördelad i intervallet så är sannolikheten att jag blir godkänd cirka 36 procent.
 
Domen kommer nästa fredag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0