6 timmar kvar till tentan (vad fan är Makehammodell?)

 
En ny utbildning. Ett nytt ämnesområde. En chans att lämna gamla synder bakom sig och göra ett rejält avstamp inför framtiden. Men nej, det blir väl E på gränsen som vanligt.
 
Om ens det. Första kursen på aktuarieutbildningen och tentan känns mer oviss än någonsin. Det är ju seriöst någonting fel på mig.
Jag har läst hela kursboken, gjort en hel del uppgifter i kursboken, gått på föreläsningarna. Men jag inser nu att jag fortfarande inte vet vad kursen handlar om.
 
Mitt öde bestäms helt och hållet av vilken typ av uppgifter som kommer på tentan. Kommer det en bevisuppgift är jag nollad direkt. Tvålivsförsäkringar har jag inte ens kollat på. Och trots 16 övningstentor har jag fortfarande inte lyckats med en enda diskontering.
 
- Vad ska du bli när du blir stor, Kenneth?
- Eh, aktuarie hade jag tänkt mig.
- Åh, fan...
 
 
Nej, det är faktiskt pinsamt dåligt det här. Riktigt uselt. Men för en gångs skull så handlar det inte om att jag inte har pluggat. Det handlar om att jag inte har lärt mig. Och att jag inte riktigt har förstått. Så någonstans känns det därför ändå okej. Jag har försökt men inte lyckats. Det är som det är. Och går det inte nu så får jag en ny chans i januari. Ingenting mer med det.
Utan att veta exakta betygsgränser på tentan gör jag följande skattningsskala inför i morgon:
 
 
A - 0 %
B - 0 %
C - 5 %
D - 15 %
E - 30 %
F - 50 %
 
 
Läget ser ju ganska ljust ut ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0