Söndag

 
Jag tog fram Kombinatorikboken, slog mig ner i soffan och började läsa. Och fortsatte läsa. Ja, jag läste flera timmar i sträck utan minsta lilla paus. Det kändes hur bra som helst. Innehållet var intressant och jag förstod det mesta. Jag kände mig jätteduktig och tänkte "Shit, vad bra det har gått för mig i dag". Sedan kollade jag hur långt jag hade kommit och då visade det sig att jag bara hade läst 4 av 95 sidor.
 
-.-
 
 
I andra kursen, som är superviktig och direkt avgörande inför min framtida karriär, har jag inte läst någonting. Men jag har andra spännande nyheter därifrån. Jag kommer inte att samarbeta med någon från branschen. Jag kommer att få jobba med en annan student. Ingen aning om vem han är eller om han är pro. Men är han inte det så kan vi ju altid ta hjälp av Martina, labbassistenten. Det är skönt. Hon redovisade sitt masterarbete samtidigt som jag redovisade mitt kandidatarbete, så jag känner henne ganska väl. Vi är rätt tajta. Eller ja, tajta och tajta... Hon frågade om jag också skulle redovisa. Jag svarade ja.
 
Men bara den senaste veckan har hon skickat tre privatmeddelanden till mig, varav ett av dem inleddes "Hej Kenneth", så det kan vara någonting på gång där.
  
Nu: Mackor!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0