Livsuppdatering

 
Min plan om att plugga hårt den här terminen har hittills gått i stå. Ena kursen är för svår och i andra kursen är boken för tung. (Bästa argumentet någonsin!)
Så jag får bli seriös nästa termin istället. Mmm. Uppskjutning - en vinnande strategi. Det har funkat alldeles utmärkt de senaste tre åren så varför sluta nu?
 
Men även om jag inte pluggar lika mycket som jag borde så spenderar jag ganska mycket tid i skolan. Jag är där typ varje dag. I dag var jag i och för sig inte där. Jag valde att stanna hemma och inte plugga. Men 4 (var)dagar av 5 är jag där och när jag väl är där så är det ganska intressant. Jag har två bra lärare, ämnena jag läser är greppbara och med det rabatterade lunchkortet äter jag nu 5-8 kronor billigare om jag köper lunch i skolan. Score! Vi tittar lite närmare på lärarna, tycker jag.
 
Esbjörn: Rolig, pedagogisk, har ett bra flyt i undervisningen. Hans favorituttryck är "att inte se skogen för alla träd". Själv brukar jag använda det, i innebörd, ekvivalenta uttrycket "att inte se grafen för alla histogram". 
 
Jörgen: Långt hår, långt skägg. Har en tendens att fråga ut studenterna under föreläsningarna, men i övrigt är han bra och pedagogisk. Gillar att ta långa raster.
 
Och vinnaren är...
 
Nej, det finns ingen vinnare. Det är ingen tävling. Och det är inte mycket till blogginlägg heller. Vilken otur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0