Framtidsvision

 
VHS, DVD, Blu-ray. Vad kommer härnäst?
Min gissning: Filmstickor!
 
Tänk er att ni istället för att sätta in en skiva (som lätt kan repas) stoppar in en liten sticka istället, typ som ett USB-minne. Den rymmer mer, tar mindre plats i bokhyllan och kan förhoppningsvis bibehålla en bra bildkvalitet. Vore inte det praktiskt?
 
Jo, det tycker jag. Därför tar jag härmed patent på filmstickor!
Eller nej, det gör jag nog inte. Jag skulle aldrig kunna gå från idéstadie till produkt. Men skulle det inte vara kul om man tog patent ändå? Man kommer på världens bästa uppfinning och sen bara struntar man i att tillverka produkten. Fatta vad världen skulle bli lack!
 

Kommentarer
Postat av: david

Eh.. Det finns typ redan kenneth...

Och det finns även nått som hetet netflix.. Kolla på filmer direkt på tv:n... Slippa bära på filmstickor...

2012-11-28 @ 22:14:12
Postat av: Kenneth

Netflix, Viaplay m.m. är en helt annan grej. Där handlar det om ett begränsat, tidsbestämt utbud, där filmerna/TV-programmen streamas via internet.

Jag menar alltså som ett rent substitut till DVD:n. Någonting man kan ha i hyllan hemma, och som man kan kollar på när som helst, nu eller om 8 år - utan att en dålig internetuppkoppling stör.

2012-11-29 @ 23:43:27
Postat av: David

Aha! Det finns åxå redan :)

2012-11-30 @ 10:36:48
Postat av: David

Antingen UsB eller SanDisk eller Miniport eller visionUs

2012-11-30 @ 10:38:41
Postat av: Kenneth

Lagringsenheter ja... Men jag tänker mig stickor där hela filmen/TV-serien redan finns. Och som kanske inte i första hand sätts in i datorn utan i en speciell filmsticksapparat.

2012-11-30 @ 11:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0