Avhopp - humöret på topp!

 
Hoppade av Stokastiska Processer III för att läsa Kombinatorik II. Efter första föreläsningen kändes det helt rätt. Även om det bara var repetition så känner jag mig ganska säker på att det här kommer att bli en kul kurs. Det finns bara en liten grej som bekymrar mig - kursboken.
Jag hämtade ut den i dag. Den väger 1.7 kg! Uppemot 1000 sidor! Och redan kapitel 1 har 146 uppgifter! Och bara varannan uppgift har facit!
 
Det var faktiskt lite synd. Jag hade gärna velat läsa alla sidor och göra alla uppgifter, men med den här mängden blir det alldeles för mycket. Dock ingår inte allting i kursen. Förhoppningsvis kommer det snart upp något schema över läsanvisningar och rekommenderade uppgifter.
 
 
I andra kursen är det dags för laborationer, eller case som läraren kallar det. Inte cases, vilket man kan tycka vore den lämpliga form i plural, utan case. Man ska jobba två och två. Det är inte riktigt klart vem jag kommer jobba med ännu. Eventuellt kommer jag att få jobba med en person från försäkringsbranschen. Ett riktigt proffs alltså.
 
Han ba: Tja! Jag heter Danne, jag är diplomerad aktuarie sedan 10 år tillbaka.
Jag ba: Hej! Kenneth - E i Livförsäkringsmatematik.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0