7 timmar kvar till tentan (vad fan är marginal cost?)

 
Ingen rast, ingen ro. Precis när jag återfått hoppet om en ljusare framtid så är det dags för en ny tenta. I en kurs där jag inte har boken och där jag inte har gått på föreläsningarna.
Som tur är handlar det om en grundkurs, vilket innebär att svårighetsgraden inte är alltför hög. Jag uppskattar mina chanser att klara tentan till 100 procent. Chansen att få A är dock bara 10 procent, varpå snittet borde bli ungefär en fjärdedel. Ja, som ni ser så kommer ju inte matematikdelen att bli något problem. Det handlar bara om att använda rätt matematik på rätt ställe. Så att de inte typ frågar om derivatan och jag går all in med Pythagoras sats.
 
Skattningsskalan lyder:
 
A - 10 %
B - 20 %
C - 40 %
D - 25 %
E - 5 %
F - 0 %
 
 
Inför tentan har jag gjort en liten deal med Sandy. Den av oss som får flest poäng på tentan ska ge den andra personen 100 kronor. Senast jag slog Sandy på en tenta var typ våren 2010. Blinkar
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0