1 dag kvar

 
Julklappsshopping på stan! Men ingen hade skrivit önskelista och hälften av alla presenter köps ändå online. Så det blev som det blev.
 
Men vi struntar i det nu. För viktigare saker är på ingång. I morgon är det äntligen dags! Som jag har längtat! Ja, ni vet ju förstås vad jag pratar om. Säsongspremiären för "Vem kan slå Filip och Fredrik?". Som åtminstone på Kanal 5:s hemsida har fått ett frågetecken i titeln. Det tog bara fyra år.
 
"Vem kan slå Filip och Fredrik?" är nog mitt favorittävlingsprogram på TV. Det enda som är segt är alla reklampauser. Det är väldigt många sådana. Och i och med att det inte är direktsänt så kan man vid ojämna tillställningar lista ut vilka som kommer att vinna. Men i övrigt är det superkul. Extra kul för mig som hejar på Filip och Fredrik. De brukar nämligen oftast vinna.
Det är lite roligt, Filip är egentligen ganska dålig på det mesta, förutom quiz. Där är han å andra sidan exremt bra. Totalt brukar 18 poäng bestå av quiz-moment och normalt sett bärgar Filip samtliga 18 poäng.
Fredrik är inte så jättevass när det gäller quiz, men oväntat bra på nästan allting annat. Han är dessutom en extrem tävlingsmänniska. Det spelar ingen roll om grenen är värd 1 poäng eller 11. Han vill verkligen alltid vinna.
Och det är framför allt det jag gillar med programmet. Även fast det "bara är en lek", så tar de det ändå på blodigt allvar. All the way.
 
Nu: "Så mycket bättre"!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0