Gnaget heter laget


Vilken AIK-dag det blev! Först chockslog AIK de regerande svenska mästarna LdB Malmö med 2-0 i Damallsvenskan. Sedan fortsatte showen på Råsunda när Norrköping besegrades med hela 5-2!
Och på en avlägsen läktare satt en man och muttrade över att hans fanta var lite avslagen.

En sådan här dag är det lätt att tro att AIK är bäst i världen, men man kanske borde ta det lite lugnt i svängarna. Kvartsfinal i Champions League räcker gott och väl för mig.



År 2005 innehöll Sommarlovsmorgon ett program som hette Parallax. Jag missade nästan alla avsnitt och sedan dess har jag längtat efter en reprisering av serien. Nu har drömmen äntligen blivit verklighet och i dag satte jag mig spänt framför skärmen och drog igång första avsnittet. Vad möttes jag av då? En jävla dubbad version! Alla pratade svenska! Visst att serien i första hand riktar sig till typ mellanstadieelever, men ändå! Det hela blir så himla löjligt när man dubbar det. Varför inte lägga på lite skratt också när pappan slår i huvudet i en takbalk?

Nej, det här var inte bra, SVT. Det är nästan så att jag inte tänker kolla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0