Skulle vi inte ha skickat Danny?


I den svenska finalen tyckte jag att Danny överglänste Loreen med råge, men i kväll såg jag äntligen det stora i hennes nummer. Liksom övriga Europa gjorde. Så det är bara att lyfta på den metaforiska hatten och buga. Heja Sverige!

Men jag tycker fortfarande att Dannys nummer förtjänade att vinna. Synd att de kolliderade. "Amazing" på hemmaplan nästa år hade verkligen varit något att bita i.

Det blev en riktig festkväll det här. Redan innan finalen vann jag på tipset (trots min "svaga" modell), och fem veckor in i mitt spelande har jag återigen svarta siffror i bokföringen. När sedan Sverige vann Eurovision (och jag vann ytterligare några kronor på tipset) var det som att allting flöt ihop till ett perfekt ihopdiktat manus.

Men jag har ett klagomål. De svenska kommentatorerna. De kommenterade sönder hela festivalen. Jag hoppades nästan att Edward af Sillén skulle få en stroke så att han kunde hålla käften någon gång. Jag vill höra intervjuerna. Jag vill höra vilka bidrag som får poäng. Och att först klanka ner på programledarnas intränade skämt för att sedan fejkskratta en halvtimme åt Ginas skämt som alla vet att du själv har skrivit i förväg - det är ingenting annat än rent hyckleri! Så nej - bort med Edward till nästa år! Och inte bara Edward. Ta bort kommentatorsmomentet helt och hållet! Infoga en liten textremsa med översättningen av röstningsreglerna. Det skulle vara mycket bättre.

Nu väntar jag mig en rejäl show nästa år. SVT borde satsa på att få tillbaka Kristian Luuk som programledare. Och krydda med typ Carolina Gynning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0