Got Access?


Köpte nytt SL-kort som tydligen skulle gälla 90 dagar från och med den dag det först användes. Första tanken som ploppade upp: Bra, nu kan jag planka riskfritt ett tag framöver.
Andra tanken: Bra idé det där med att planka riskfritt.
Tredje tanken: Riskfrit, riskfritt, tjalalalalala, tjalalalalala, tjalalalalala...
Fjärde tanken: Hmm... vänta nu...
Femte tanken: Riskfritt?
Sjätte tanken: Hmm...


Ja, och så fortsatte det så där ett tag. Men det jag kom på till slut var att om kontrollanterna skulle läsa av mitt kort så skulle det ju stå att det är ogiltigt. Och då skulle jag ju få saftiga böter! Och det vill jag ju inte ha! Det var ju för att undvika utgifter som hela den där plankningsidén föddes i första början. Så nu har jag invigt kortet. Plus lite andra saker... Blinkar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0