Bloggen tar sommarlov!


Dags för sommarlov här på bloggen. Och som de flesta av er vet så väntar därför ett långt och tråkigt inlägg. Ni som läser det här i september, ni kan sluta läsa nu. Det är inte värt det. Om ni vill kan ni scrolla ner till det helfestliga inlägget om den småleende smileysen. Jag lade ner rätt mycket tid på det.

Annars har säsongen i sin helhet varit ganska svag. Topparna har funnits där, men dalarna har varit rätt djupa. Om någon får för sig att läsa gamla inlägg så gör den personen nog bäst i att börja från början.
Men i höst blir det bättre! Trots att den här säsongen har varit den sämsta i kennethharbloggs historia så kan jag redan nu lova att nästa säsong blir den bästa någonsin! Den 1 september återvänder jag med förnyad kraft och nya historier. Är redan tokladdad!


Tidigare år har jag inför ledigheten noterat att "när jag vaknar upp i morgon har jag sommarlov", men någon sådan notis blir det inte i år. För jag har ingen aning om när jag får sommarlov eller om jag ens får det. Så fort Thomas har läst igenom mitt arbete så väntar en period av rapportrevidering och när det är klart så är det dags att börja förbereda redovisningen. Jag ska fixa en PowerPointpresentation och skriva manus som räcker i en halvtimme. Och sen ska jag lära mig manuset utantill.
Halvvägs in i juli är det sedan dags för sommarkurs kombinerat med plugg inför höstens kurser. Och sen har jag en hel del sidoprojekt utanför skolan också.

Men så klart kommer det att bli en del ledig tid också. Bland annat så är det ju fotbolls-EM i sommar. Det får man ju inte missa! Jag tror att Sverige kommer att gå vidare från gruppspelet. Ukraina är det sämsta laget i EM, England lyckas aldrig i stora mästerskap och Frankrike befinner sig mitt i en generationsväxling och kommer nog peaka först i VM 2014. Så det ska nog kunna bli lite blågul glädje i Ukraina i sommar. I övrigt ser Spanien starka ut som vanligt och Tyskland lär nog gå långt. Men jag vill faktiskt varna lite för Danmark. De har hamnat i "Dödens grupp", men det behöver inte alltid vara negativt. Vinner de bara rätt match kan de faktiskt gå vidare till kvartsfinal. Och då väntar typ Ryssland eller Polen. Inte direkt jätteskrämmande motstånd. Sedan är de bara en match från final.

Där Sverige väntar...



Några nya TV-serier i sommar då?
Japp! Tre stycken inplanerade. Unforgettable, Pretty Little Liars och Lost.
Sedan blir det en hel del "gamla" serier också. Vampire Diaries, 90210, Community, Gossip Girl, Lois & Clark, Supernatural, Curb Your Enthusiasm... and after that I'll just wing it!
Jag funderar lite grann på om jag ska kolla på Cougar Town säsong 3 eller inte. Jag kan nog tänka mig att ha den som min nya skräpserie nu när Two And A Half Men har säsongsuppehåll. Men jag får se. (Eller inte...)



Nu ska jag iväg och träffa några fler kändisar. Ska äta middag med AIK:s ishockeylag. Tydligen bjuds det på "en massa junkfood" och jag blir några kilo fetare för fjärde dagen i rad. Men det är lugnt. Jag ska börja träna i sommar. Jag har nästan helt bestämt mig för det.



Avslutningsvis vill jag bara tacka för mig och önska alla mina bloggläsare en riktigt glad sommar (och gör därför det). 

Tack och glad sommar!


Med de vänligaste av hälsningar,

Blogg-Kenneth


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad ska jag göra nu när bloggen har lov...

2012-06-13 @ 21:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0