(B)loggboken - 3 maj


Tjabalojsis!
Nu är jag klar med all kodning, all modellering och alla analyser. Jag tänkte först inkludera ordet "äntligen" i den meningen, men insåg sedan att det är nu allvaret börjar. Inga fler timmeslånga Achtungsejourer. Inga fler sovmorgnar till klockan två på eftermiddagen. Nästa vecka bryter helvetet ut. Då ska rapporten börja skrivas. Jag har lagt upp en planering där jag ger mig själv tre veckor att bli klar med hela rapporten, och med några övernattningar på schemat så ska det gå. Trots allsvensk fotboll, ishockey-VM och Eurovision Song Contest.

Men en sak slog mig när jag skapade min rapportmall. Jag har typ inget resultat. Jag har suttit med det här projektet i fem veckor men jag har ingenting att skriva i resultatkapitlet. Jag har inte ens någon frågeställning. Möjligen "Vad är den optimala Stryktipsstrategin?"
Och svaret på det är "Jag har inte hittat den. Jag tror inte att den finns."

Så jag tänkte frångå de traditionella indelningarna och istället rubricera mina stycken med en sammanfattande titel över själva innehållet. Om det sedan är en metod, ett delresultat eller en slutsats får bli en rolig överraskning för läsaren.

Men jag har ett "ess i rockärmen". Ett sidospår som blev så pass lyckat att det faktiskt skulle kunna bli ett huvudspår. Och då skulle man faktiskt kunna säga att jag har ett resultat. Så vid min muntliga redovisning så är det där jag lägger vikten. Om jag inte svimmar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0