50-årsfest


Mina föräldrar ska ha 50-årsfest, vilket innebär en massa främmande släktingar och personer man inte känner men som man under en kväll ska låtsas vara bästis med.
- Tjena mannen! Hur är läget? Kom, ge mig en kram!
- Tittade inte du ner i marken när vi möttes på stan förra veckan?

Dessutom bara vet jag att 20 personer kommer fråga mig vad jag gör och vad jag pluggar. Och jag har ingen jävla aning om vad jag pluggar. För oinsatta räcker det kanske om jag svarar "matematik" och så blir de typ jätteimponerade och ba: "Wow, fan vad duktig du är". Men för dem som själva har läst lite matematik räcker ju inte det svaret. Då kommer det komma följdfrågor och jag kommer inte att kunna besvara några sådana. Så om någon frågar funderar jag på att svara att jag sitter i kassan på ICA. Ja, och så spelar jag lite trumpet också.

För det bästa med att träffa en massa främlingar är ju att man kan ljuga om typ vad som helst. Det är ändå ingen som kommer ihåg eller ens bryr sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0