Kvartsfinalerna


Det är mycket ishockey här just nu, men ni får försöka stå ut.
Mitt Elitserietips var inte någon höjdare. Jag prickade in Luleå som seriesegrare och Färjestad som sexa, men i övrigt gick det helt åt skogen. Trots detta ska jag nu försöka mig på att tippa SM-kvartsfinalerna.


Luleå - AIK

Den målsnålaste kvartsfinalserien någonsin att vänta. Luleå har uppenbara problem offensivt och AIK har gjort mål på Luleå i en av fem matcher. Faktum är att Luleå är förra årets Färjestad ur AIKs synvinkel. Mardrömsmotståndaren nummer ett. Så fyra raka Luleåsegrar skulle inte alls förvåna mig. Men någonstans måste jag ändå låta hjärtat säga sitt. Och AIK har ju faktiskt hela Elitseriens poängkung (Robert Rosén) respektive skyttekung (Richard Gynge) i laget.
Så vad fan. Vi säger väl SM-guld!

Kenneths tips: AIK vinner med 4-3 i matcher



Skellefteå - Modo

Skellefteå har vunnit alla matcher mot Modo i år. Fortsätter på den trenden.

Kenneths tips: Skellefteå vinner med 4-0 i matcher



HV71 - Färjestad

Giganternas kamp. Båda lagen har SM-guld som målsättning och inget lag kommer att vika ner sig. HV71 har hemmaplansfördel, men de regerande mästarna från Karlstad har den där lilla extra tyngden när det kommer till kritan (eller issprejen).

Kenneths tips: Färjestad vinner med 4-3 i matcher



Brynäs - Frölunda

Jag har trott på Frölunda hela säsongen och ser ingen anledning att sluta göra det nu. De har dessutom bra statistik mot Brynäs den här säsongen.

Kenneths tips: Frölunda vinner med 4-2 i matcher


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0