Sop-DIF


Jag tänker inte mala på om gårdagens förlust. Ni vill inte läsa om det, jag vill inte skriva om det. Så istället tänkte jag skriva om att Djurgården åker ur! För efter dubbla förluster mot Timrå är läget nu väldigt prekärt, även om större lag än Rögle har darrat på manchetten.

Negativt för Djurgården:
Efter att bara ha vunnit två av de sex inledande matcherna i Kvalserien måste de nu förmodligen vinna fyra raka för att gå upp.

Positivt för Djurgården:
Av dessa fyra matcher är två stycken hemmamatcher mot Örebro respektive Bofors, två bortasvaga lag där åtminstone Örebro lär ha givit upp hoppet.

Negativt för Djurgården:

Även om de vinner tre raka matcher så kan de som bäst få till en helt avgörande match mot Rögle nere i ett kokande Ängelholm i sista omgången.

Positivt för Djurgården:
Ja, jag vet inte... Det är sommar snart?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0