Övernattning (Det är ju måndag!)


Ja, det har blivit en hel del övernattningar på just måndagar den här terminen. I natt blir det ännu en. Just nu sitter jag och pluggeluggar inför kommande tentelentor och i morgon tänkte jag äta mitt livs första foccacia. Det händer så mycket i mitt liv just nu att det är svårt att sitta still. (Vem rör mig?)


Två föreläsningar kvar nu. Sen är det över. De sista två föreläsningarna på kandidatprogrammet i... ja, vad jag nu läser för någonting. Det är helt sjukt. Jag minns fortfarande min första dag här. Jag minns atmosfären. Jag minns dofterna. Jag minns hur spännande och pirrigt allting var.
Men mest av allt minns jag att jag kom en timme för sent, att jag avbröt lektionen och att jag därefter stoppade upp hela kön för att mitt namn inte stod på registreringslistan. Ja, det var minsann några hatiska blickar som kastades mot mig de första två veckorna.
Men det redde ut sig så småningom och nu står jag här. Med bara två föreläsningar kvar.

Fast det är klart, jag ska ju fortsätta mot Masternivå, så det blir ju två hela år till med de här extremt osköna trästolarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0