Mitt examensarbete


Mötet gick bra och nu är det officiellt. Jag följer upp gymnasieprojektet "Lotto - mer än bara tur?" med examensarbetet "Stryktipset - Den optimala strategin". Kul va?
Jag kommer förmodligen inte att hitta någon optimal strategi och jag lär inte kunna erhålla ett positivt väntevärde enbart med matematiska beräkningar. Men premissen lär ju vara en av de mest intressanta någonsin bland kandidatarbeten på Stockholms Universitet.

Tanken väcktes för några månader sedan och nu på måndag kör jag äntligen igång. Schemat lägger jag själv, vilket kommer innebära en hel del eftermiddagar och kvällar. Precis som det ska vara!

Thomas verkade genuint taggad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0