Kennethfestivalen - Andra Chansen


Jag kände faktiskt på mig att Thorsten skulle ta finalplatsen, men jag ville inte tro det! Top Cats såg jag dock inte alls komma. Det var en riktig skräll i mina ögon. Men nu handlar det inte om det, utan om Andra Chansen i Kennethfestivalen. Där gick det så här:


Rond 1


Lotta Engberg & Christer Sjögren VS Youngblood

Trots facklor och skrevgrepp så rår grabbarna i Youngblood inte på Lotta och Christers gulliga ballad. Utan egen melodi, men med värme och charm, gosar de sig vidare till nästa rond.

Segrare: Lotta Engberg & Christer Sjögren


Afro-Dite VS Sonja Aldén

Ingen vidare match egentligen. Afro-Dite har bara sin dans. Räcker knappast här.

Segrare: Sonja Aldén


Mimi Oh VS Hanna Lindblad

De blonda poptjejernas duell. Hanna Lindblad gör sitt bästa, men har inte en chans när Mimi Oh drar ner ridån med sin superrefräng.

Segrare: Mimi Oh


Love Generation VS Marie Serneholt

Kvällens svagaste duell, som Marie "Mitt hjärta sitter till höger" Serneholt vinner med knapp marginal. Love Generation hade kanske behövt en refräng till dansen.

Segrare: Marie Serneholt



Rond 2


Lotta Engberg & Christer Sjögren VS Sonja Aldén

En balladkamp där låtkvalitén blir avgörande. Lotta och Christer har tagit sig långt, men någon gång måste det ta stopp. Det gör det här. Sonja Aldén är lite för bra.

Till final: Sonja Aldén


Mimi Oh VS Marie Serneholt

Ja, ska vi vara ärliga så är ju Marie Serneholt här mest för att hon uppträder i kroppsstrumpa. Mimi Oh har en bra låt och sjunger sig lekande lätt till sig den andra finalplatsen.

Till final: Mimi Oh



Därmed är finalfältet komplett.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0