I morgon avgörs hela min framtid


...plus att det är fredag. Yeay!


Klockan 12 är det tentaåterlämning i kursen Statistisk inferensteori. Ett godkänt betyg där ger mig behörighet till aktuarieprogrammet i höst. Ett underkänt betyg leder mig till en oviss omtenta i maj, där allting ställs på sin spets mitt under ringrostighetens storhetstid.
Men jag har en bra känsla. Lösningsförslagen har lagts upp på internet och åtminstone några av dem motsvarar mina lösningar på tentan. De flesta chansningarna jag gjorde var helt fel, men tack vare en korrekt chansning på en fempoängsfråga så tror jag att vågen tippar över till min fördel. Eller så faller jag precis på poängen...


Klockan 13.30 är det sedan dags för möte med Thomas Höglund. Om allting går bra så kommer han att bli min handledare och då kommer jag att kunna börja med mitt examensarbete nästa vecka. (Annars så syns vi snart vid en soptipp nära dig...)
Det som talar för är att Thomas har läst min idéskiss och faktiskt bjudit in mig till detta möte. Om det varit "kattskit i Uganda" så hade han ju kunnat rata det direkt.
I övrigt känns det ganska bra att jag får just Thomas som min handledare. Han är en person med erfarenhet av examensarbeten och som verkligen vet vad han håller på med. Dessutom har vi två en ganska bra personkemi. Hans senaste mejl kom för blott tio minuter sedan och löd "OK/TH".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0