7 timmar kvar till tentan (vad fan är styrkefunktion?)


Sista ordinarie tentan under min kandidatutbildning. Tråkigt? Ja. Vemodigt? Javisst!
Men jag får trösta mig med att det förmodligen blir en omtenta. Det mesta talar för det.
Det här är den svåraste kursen jag har läst. Och Anders Björkström är känd för att göra de svåraste tentorna av alla. Och 1 + 1 = 2. (För övrigt ett typexempel på en uppgift som inte kommer komma.)
Jag har skrivit 3 "Anders-tentor" hittills. Den första klarade jag precis på poängen. På den andra fick jag F. På den tredje klarade jag mig med två poängs marginal, men detta efter att han i efterhand ändrat poängfördelningen så att jag fick just två poäng extra. Och de kurserna var alltså betydligt lättare än den här.

En annan grej som talar emot mig inför i morgon är den stundande natten. Jag befarar att allt sistaminutenplugg kommer gå förlorat. Många brukar säga att sömn är bra för att minnas saker. Det ger hjärnan tid att bearbeta dem eller nå't sån't där skit. Men det gäller inte för mig. I sömnen frodas glömskan! Så har det alltid varit.

Trots detta väljer jag ändå att vara optimist när jag konstruerar skattningsskalan nedan.


A - 0 %
B - 0 %
C - 1 %
D - 14 %
E - 35 %
F - 50 %




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sedan tidigare har jag bestämt mig för att äta kanelgifflar under sista ordinarie tentan, vilket jag därför kommer göra i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0