Tumme upp


Hej och hej! (så inledde jag för övrigt min första svenskauppsats i gymnasiet - fick MVG!)
Jag tänkte bara passa på att innan natten blr skoldag ge en stor tumme upp till "Äkta människor", som visar att Sverige faktiskt kan göra bra TV-serier. Dessutom utan de stora affischnamnen! Sådant gör mig glad.

Och FIFA då? Hur gick det? Ja, jag var faktiskt bara ett par sekunder ifrån det där miraklet. Nu fick jag istället för första gången i mitt liv spela ett kval. Efter att ha förlorat första matchen med 2-1 var jag tvungen att vinna returen. Det blev en svettig match men till slut lyckades jag vinna med samma siffror. Det hela gick därmed till förlängning, där jag var snäppet vassare än motståndaren och lyckades avgöra. I andra kvalomgången var det bara ett enkelmöte. Allt på ett kort. Efter tidigt underläge i matchen lyckades jag vända på steken i andra halvlek och i 86:e minuten nickade min mittback in segermålet på hörna. Jag stod som vinnare och flyttas nu upp en division till nästa säsong!
Det enda som var lite tråkigt var att mina ytterbackar inte ville fortsätta i laget. De krävde en löneökning på 4400 procent, vilket inte kändes rimligt. Så nu har jag en tvåbackslinje...
Någon kanske undrar varför jag skriver om FIFA helt plötsligt. Men jag tänkte som så att det händer ju ingenting i mitt verkliga liv så jag lever mig in lite extra i mitt artificiella istället.
Kenneth är ju trots allt startspelare i laget, och bortsett från att han har varit skadad fyra gånger under säsongen så har han varit ett riktigt kap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0