Mitt festande består av att ha det skönt under täcket


Vissa går ut och festar varje fredag kväll. Går ut på krogen. Dansar. Dricker bira. Fontänspyr på nattbussen hem. Själv har jag aldrig riktigt sett det som ett aktuellt alternativ. Att festa är inte riktigt min grej. För mig är det en seger om jag bara orkar hålla mig vaken till klockan 22 utan att sova middag innan. I dag var jag nära men föll på målsnöret när jag knoppade någonstans mellan tio och fem i. Det (smått) lustiga är dock att det bara behövs en dryg kvarts sömn för att jag sedan ska orka hålla mig vaken i flera timmar efteråt.


I "The Voice Sverige" har de börjat med dueller. Men minst 4 av 5 dueller är avgjorda redan på förhand. Det har coacherna sett till. De tjatar hela tiden om hur svårt det är att välja, men de är ju inte dummare än att de lägger sina favoriter mot någon de inte bryr sig om. Det är ett ganska konstigt upplägg egentligen. Under uttagningarna raljerade coacherna om att de var beredda att kriga och att de skulle göra allt för sina talanger. Nu är det en duell och sen "Tack och hej!" direkt. Det känns ganska missvisande. Lite som Anders Björkströms bumerangkorv på föreläsningen. "Det här är Sverige..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0