Jag har en plan


När depressionen var som djupast kom Tom Britton in och lyste upp mörkret. Efter första föreläsningen kände jag att det här nog skulle bli en rolig kurs.
Sedan började Tom prata engelska. Då slocknade allt igen. Jag vet inte vem som efterfrågade det, men man kan ju ge sig fan på att han eller hon kommer att göra det även i Statistisk inferensteori. Och säkerligen under hela min masterutbildning, som egentligen ges på svenska.
Men jag har kommit på hur jag ska hålla motivationen uppe i alla fall. Jag ska inte läsa i kurslitteraturen! Jag ska fokusera all skolenergi på laborationer och inlämningsuppgifter. På så vis hinner jag inte tröttna, gör ändå det jag ska och får dessutom lite egentid på kvällar och helger. Och på onsdagar :)
Detta innebär mer tid för FIFA, Vampire Diaries och allmän fetma. Perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0