Hur David förstörde min helg


David ringde sent i torsdags kväll och beklagade sig över att han inte hade Word på sin dator och att han därför skulle behöva använda min dator för ett skolprojekt. Så jag bröt mitt sömnschema för att kunna släppa in honom i huset på fredagen. Jag gick upp, fixade mig och öppnade dörren. Men ingen David. Inte på hela dagen! Så det hann ju bli väldigt kallt i huset.
Dessutom var jag, som ett resultat av detta debacle, trött under hela kvällsbion och fick kämpa för att hålla mig vaken till reprisen av Fringe, som även den sågs med trötta ögon. Tröttheten hängde sedan med till i dag, varför jag bara har hunnit med en halv tenta på hela dagen. Det innebär dels att DVD-stunden i kväll uteblir samt att morgondagens fritid går rakt i soptunnan till förmån för plugg.

Så hade det förstås blivit även om David dykt upp, men då hade det ändå funnits ett syfte med det hela. Nu blev det typ pulvergröt av alltihopa.

Jag spårvagn.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi borde testa att plugga tillsammans någon gång. På ett bibliotek eller så - vi verkar lida av samma motivationsbrist!

2012-01-08 @ 13:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0