Förkyld


Under tre av mina fyra första tentaskrivningar var jag förkyld. På samtliga av dessa tentor fick jag A. Det berodde ju så klart inte på förkylningarna utan på att kurserna var grundkurser i matematik och att de därmed var extra lätta.
Men poängen är att förkylningarna inte påverkade mig. Jag tappade inte fokus, kunde tänka klart och lyckades prestera på tentan. Samma sak när jag fick spontan hostsjuka under tentan i Sanno II, där jag imponerande nog (med Kennethmått mätt) gnetade till mig ett E.
Så att jag nu har ett moln av förkylning över mig gör mig inte ett dugg. Jag välkomnar faktiskt en förkylning. Jag har ingen anledning att vara frisk nu ändå. Jag är bara glad att jag klarade mig igenom hela julen.
Och en förkylning, vad är det förresten? En rinnande näsa och en liter slemsnor innanför kragen. Big deal. Det är bara att ta på sig en grön tröja så är det ingen som märker någonting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0