En riktig skitmorgon


Jag vaknade av att syrran spelade musik på högsta volym i rummet intill. Och då menar jag verkligen högsta volym. Klockan sju på morgonen! Hon skulle inte till skolan förrän klockan tio men hon gick upp tidigare bara för att kunna spela musik på morgonen. Helt sjukt!
Oförmögen att somna om låg jag och vred mig i sängen i ett par timmar innan jag slutligen gick upp. Jag tog ett tåg tidigare för att kunna göra en avstickare vid Huddinge. Tänkte gå till Swedbank för att hämta ett gäng fickkalendrar. Ett uppdrag som tar cirka tre minuter, vilket man så klart hinner med mellan två pendeltågsavgångar. Om det första tåget inte är 13 minuter försenat och det andra kommer precis i tid. Men så var det ju förstås. Däremot var nästa tåg fem minuter sent.
Jag hade alltså maximal otur och fick vänta sammanlagt 32 minuter ute i kylan (jag har typ en slags tvångstanke att vänta utomhus oavsett temperatur). Så nu är mitt ansikte jättetorrt!
Och just det, det fanns inga fickkalendrar...

Men jag hann i tid till skolan åtminstone. Och Anders föreläser på svenska! Det är bra.


Nu ska jag gå och lägga mig. På rätt sida dygnet. För första gången i år.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0