Bick bock


När jag gick in på en av KTH:s datorer såg mina inlägg helt annorlunda ut. Raderna var inte lika breda och inläggen hade dragits ut på längden. Jag som brukar göra radbrytningar mitt i stycken (ibland mitt i meningar) för att det ska bli så estetiskt som möjligt. Nu visar det sig att jag har gjort det helt i onödan. Jag har förmodligen bara gjort det ännu fulare.
Men nu vet ni i alla fall. Om det kommer några ologiska radbrytningar i inläggen så beror det förmodligen på just detta.

Varför var jag på KTH?, undrar kanske någon. Inte? Nej, okej.


Snön är tillbaka! Och cool som få så går jag fortfarande omkring i mina gympaskor. Jag har gjort det hela vintern. Jag har även hållt fast vid höstjackan, och långkalsonger har jag bara haft vid två enstaka tillfällen - vid mina muntliga redovisningar.


Dagens dikt:

Ute är det rätt så vitt
Kenneth, han går ner i split
Mången tjej tar sig en titt
på hans akrobatik

Att allting var en ren följd av
det hala grepp som isen gav
går väl ihop med allmänt krav
på slapstick i praktik

Att ljumsken sedan gått ur led
och låren brustit med besked,
det skulle inte dragit ned
om blickar gjort en rik

Men som ni vet är det ej så
(det kan man ganska lätt förstå)
och när man inte ens kan gå:
vad gör då en publik?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0