4 timmar kvar till tentan (vad fan är residual?)


Då var det dags igen. Ännu en tenta. Ännu en prövning. Ännu ett upplägg för misslyckande. Men det känns faktiskt helt okej. Det handlar egentligen bara om en enda sak på tentan: att inte bli nollad på någon uppgift på teoridelen. Det är däri faran ligger. Jag kan ingen uppgift så pass bra att det blir full poäng. Så jag måste få poäng på båda teoriuppgifterna. Det är inte alls säkert att jag får det. Jag har gått igenom gamla tentor, men bara fyra stycken. Så det är ganska troligt att det kommer minst en, för mig, helt ny sorts uppgift på tentan. Det kan bli jobbigt.
Men annars känns det bra. Problemdelen ska inte vara någon match. Jag behöver bara 10 av 30 poäng och det kan jag knappast missa. Så det känns ändå som att jag har oddsen på min sida. Eller vad sägs om följande skattningsskala?

A - 1 %
B - 4 %
C - 20 %
D - 25 %
E - 20 %
F - 30 %


Det är ju rena drömsiffrorna!


Efter tentan ska vi ha ett möte inför vårens kurser. Den här gången har Anders bytt ut "fika" mot "en kopp kaffe" i den officiella inbjudan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0