Veckosummering


... eller hur man sover sked med en lodis.

I dag "skolkade" jag från min andra fredagsföreläsning i rad. Valde istället att gå på en specialföreläsning som jag trodde skulle handla om myntkast och sannolikhetsteori, men som istället visade sig handla om någonting helt annat (vet dock inte vad). Föreläsaren var en småfet amerikan och publiken bestod av masterstudenter, doktorander och professorer.
Ja, och så var jag och Sebbe där också. Awesome.

I förrgår var jag och Davomundo med i en slags undersökning, ett socialt spel, där man tjänade pengar om alla deltagare var osjälviska men där man kunde tjäna mer om man själv var självisk. Jag hade turen att hamna med ett gäng idioter och drog hem drygt 266 enheter, vilket sedan omvandlades till 80 kronor. Davo var också ganska lyckosam och slutade på 72 kronor. Nu blir det KTH-mackor nästa vecka!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

(15 läsare och ingen kommenterade föregående inlägg. Jag visste att jag skulle ha förespråkat barnmisshandel istället.)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

I övrigt har det varit en lång skolvecka med mycket plugg och många sena kvällar. I måndags sov jag ju till och med över (along with Davodinho). Och som ni kanske kommer ihåg så var det någon skäggig snubbe som hade lagt sig i soffan där vi brukar sova. Jag befarade först att det var en uteliggare (som tröttnat på de första två stavelserna), men det visade sig senare vara en av skolans lärare.


Veckans roligaste: När Anders Björkström sade [négativt] åtta gånger i en och samma mening.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0