Tips inför Deltävling 1


Det är alltid svårt att tippa utgången i Melodifestivalen. Och när man inte ens har hört låtarna så blir det ju nästintill omöjligt. Men här är mina tankar inför kvällen:

Afro-Dite har fått en gratisbiljett till final, men jag tror faktiskt inte att de utnyttjar den. Jag tror snarare att deras låt kommer vara rätt anonym. Jag tänker lite "Shirley's Angels" från förra året. Men en comeback är en comeback, och de kommer att få röster. Tillräckligt många för att gå till Andra Chansen.
Mitt finaltips ger jag istället till "Dead by April". Jag tror faktiskt att de kan överraska positivt. Trallvänlig rock kan vara väldigt framgångsrikt under rätt förutsättningar.
Den andra finalbiljetten får nog Sean Banan och Loreen slåss om. Låtmässigt tror jag inte att "Bananen" knäcker Rihannainspirerade Loreen. Men Loreen hade en bra låt redan förra året och gick då bara till Andra Chansen. Sean Banan är trots allt mer folkkär, varför han får mitt tips.
Thorsten "Min låt är för bra för Melodifestivalen" Flinck faller pladask på marken. Och inte för att låten är för bra.


Mitt tips i helhet:

Till Final: Dead by April & Sean Banan
Till Andra Chansen: Loreen & Afro-Dite
Plats 5: The Moniker
Plats 6: Abalone Dots
Plats 7: Marie Serneholt
Plats 8: Thorsten Flinck



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0