Tips inför deltäving 4


Sista ordinarie deltävlingen. De sista åtta låtarna. Danny vinner.
Alltså, jag skulle ju typ skratta på mig om han inte går till final. Men det kommer han ju göra så klart. Sådana här bidrag går alltid till final. Även om låten inte är en superhit. Vem som tar andra platsen? Jag skulle absolut säga Dynazty om vi inte redan hade en hårdrocksgrupp i finalen. Charlotte Perrelli kan absolut ta den, men min spontana känsla är att hennes låt inte kommer vara så bra. Samma sak med Lotta Engberg & Christer Sjögren. Det skulle vara jättekul om de gick till final, men det luktar tyvärr lite "Andra Chansen" även där. Själv kommer jag säkert att heja på Lisa Miskovsky, så hon lär väl åka ut i första rundan. Nej, jag drar till med en liten skräll istället. Axel Algmark. Han skrev sin låt i ett skolprojekt. Då bara måste den ju vara bra.

Mitt tips i helhet:

Till final: Danny och Axel Algmark
Till Andra Chansen: Charlotte Perrelli och Lotta Engberg & Christer Sjögren
Plats 5: Dynazty
Plats 6: Lisa Miskovsky
Plats 7: Hanna Lindblad
Plats 8: OPA!


Fyra rätt förra veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0