Seriöst, kan du sluta döda mig?


Anders Björkström har gjort det igen. Konstruerat en omänskligt svår tenta i kursen Linjära statistiska modeller. Och givit den till mig.
Hur ska vi "icke elit"-studenter någonsin klara oss? Katastrofalt. Så kan man väl beskriva det.
Förra gången var teoridelen svår. Den här gången klarade jag knappt problemdelen. Och sen så var teoridelen om möjligt ännu svårare än förra gången. Nej, usch. Nu blir jag inte antagen till min masterutbildnig till hösten :(

Men än är inte burklocket påskruvat. Det finns fortfarande en liten chans att jag klarar mig. Det visade sig nämligen att min helgalna chansning på en totally wickedywack uppgift var helt rätt, och därmed har jag åtta poäng på teoridelen. Får jag två tröstpoäng utöver det så går det faktiskt vägen.

Men får jag inga poäng så kan jag ju alltid bli polis. Då behöver man inte behärska matematiken. Under ett gästföredrag i Gymnasiet hördes nämligen följande av polisen som besökte oss:
"Hittills i år har vi haffat 110 ungdomar för droginnehav. I 99.9 procent av fallen så har det handlat om hasch, men sen har det varit några fall med heroin, ecstacy, cannabis..."


Domen kommer nästa fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0