Melodifestivalen 2012


Gladiatorerna i all ära, men i kväll klockan 20 är det Melodifestivalen som gäller. Jag tänker till och med hoppa över sista perioden i matchen Modo - AIK.
Men jag har ändå inga större förhoppningar. Svenska folkets åsikt brukar skilja sig från min ganska markant. Faktum är att sedan Carola vann med "Evighet" år 2006 så har min favorit inte ens gått till final. Ett väldigt skralt facit. Eller vad sägs?


2007: "(Åh) När ni tar saken i egna händer", After Dark - Femma i sin deltävling
2008: "Alla gamla x", Face-84 - Sist i sin deltävling
2009: "Kärlekssång från mig", Markoolio - Sexa i sin deltävling
2010: "Human Frontier", Neo - Utslagen i Andra Chansens första omgång
2011: "Lucky You", Linda Sundblad - Sexa i sin deltävling


Inget vidare. Så i år tänker jag skapa min egen Melodifestival, "Kennethfestivalen", där jag samlar mina favoriter och där den enligt mig bästa låten kommer att vinna.

Men jag tänker även försöka mig på att tippa hur det kommer gå "på riktigt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0