Kennethfestivalen - Deltävling 4


Ja, Dannys dräktshow var cool. Ja, låten var bättre än "In the club" (inte jättesvårt att överträffa dock). Ja, han kommer vinna i år. Det antar jag i alla fall. För så poppis är väl inte Ulrik Munther?
Men Lisa Miskovsky? Va? Hört talas om övergångar? Verserna och refrängerna var som två olika låtar. Pinsamt dåligt. Katastrofalt dåligt. Låten kanske egentligen var helt okej, men de osmidiga övergångarna förstörde den totalt.
Charlotte Perrelli bara femma? På riktigt?
Och Axel Algmark, mitt lilla skrälltips, gick inte vidare. Men där kan jag inte direkt påstå att jag klagar. Så här gick det i Kennethfestivalen denna vecka:

Till final
Charlotte Perrelli
Danny

Till Andra Chansen
Lotta Engberg & Christer Sjögren
Hanna Lindblad

Sist
OPA!


Nästa vecka är det Andra Chansen. I år ska slutspelsträdet "lottas fram". Ska vi gissa på att det är Christer Björkmans sätt att få sina två favoriter på var sin halva?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0