Kennethfestivalen - Deltävling 2


David Lindgrens låt skrevs ursprungligen till Danny, men nobbades av honom. Förstår inte riktigt det. Redan efter första refrängen tänkte jag "Danny hade kunnat vinna med den här låten". Och med tanke på vad han ställde upp med förra året så tror jag knappast att hans låt i år är bättre än David Lindgrens. Men vi får väl se.
Överlag så tyckte jag att det var en bra deltävling. Ingen låt var riktigt dålig. Inte direkt som förra veckan där allt och alla sög (men där Metrokrönikören av outgrundlig anledning tyckte att deltävlingen var "den bästa någonsin").
Ett svårt beslut för Kennethkommittén men till slut blev domen följande:

Till final
Timoteij
David Lindgren

Till Andra Chansen
Mimi Oh
Sonja Aldén

Sist
Andreas Lundstedt



Nu har vi fått höra hälften av låtarna, men jag tror inte att vi har hört vinnartlåten än.
Christer Björkman vill ju att Danny ska vinna i år, så det kommer förmodligen bli så.
Sett till låtarna som hittills gått till final så skulle för övrigt en mäktig ballad kunna få ganska många poäng i finalen. Tror vi på Molly nästa vecka eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0