999


Jag missade inlägg 666. Jag missade inlägg 777. Jag missade inlägg 888. Men nu, kära läsare, så är jag mer än medveten om hur många inlägg jag har skrivit på bloggen.

Och det som är så coolt med nior är ju att om man vänder dem upp och ner så ser de ut precis som sexor. Jo, jag lovar, det är sant! Och vänder man upp och ner på Djävulen så rinner blodet ner i huvudet, vilket förklarar den röda färgen. Hur logiskt som helst när man bara har sovit en halvtimme natten innan.

Men ännu större än Djävulsk symbolik är symmetrin i själva talet. Tre nior på rad. Det är nästan poetiskt vackert när man reflekterar över det.

Och alla vet vi ju vad som kommer efter 999...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0