Sömnpiller överflödiga


Jag funderar på att pensionera måndagar och torsdagar helt. Jag orkar bara inte hålla mig vaken. Det går inte. På söndagar och onsdagar går jag och lägger mig tidigast klockan tre, för att sedan gå upp kvart över sex. Ofta blir det bara en dryg timmes sömn. Och då orkar jag inte hålla mig vaken på kvällen. Jag gör verkligen inte det.
Men det är värt det ändå, tycker jag. En onsdags- eller söndagskväll är mer skön än morgonen därpå är oskön. Inbillar jag mig i alla fall. Och är man för övrigt någonsin pigg när man går upp kvart över sex?

Som ni säkert har förstått så sitter jag nu här och kämpar för att hålla ögonen öppna (eftersom det är torsdag). Och jag skulle väldigt gärna stänga dem inom närmsta sekund. Men först måste jag göra inlämningsuppgiften till i morgon. För den har jag ju förstås inte ens börjat med.

Är det någon som vet vad det här "statistika" är för något?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0