Skott och gott

 
- Vad har du gjort i dag, Kenneth?
- Snö.
- Har du gjort snö?
- Nej, nu sade jag fel.
 
 
Min pappa skottade taket och jag körde bort all snö med skottkärra. Det visade sig att det fanns ganska mycket snö på taket så det blev många vändor med skottkärran. Vi höll väl på i åtminstone två timmar och det var ganska tungt fram mot slutet.
Bra, då kan jag äta kvällsmackor utan dåligt samvete.
 
"Så mycket bättre" är slut för den här säsongen. Faktiskt en ganska trevlig serie, även om majoriteten av tolkningarna inte levde upp till programmets titel. Förslag på deltagare till nästa säsong: Nanne Grönvall, Markoolio, Mojje och Amy Diamond. Och sedan några random dudes.
 
"Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst" lever upp till förväntningarna! Jag var först lite orolig över upplägget, men jag tycker minsann att de har gjort ett bra jobb. Framför allt när det handlar om att ta tillbaka karaktärer från första upplagan. Hittills har spökena, Lillan, Ivar, Leif och Glada Laxen gjort comeback. (Och så Greven och Sprak förstås!) Nu väntar jag bara på Melitta och sen ger jag den här julkalendern högsta betyg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0