What good is undefeated if all you do is draw?


Citaten duggar tätt här på bloggen men jag hade hellre sett att ovan citat förblivit osagt.
AIK spelade sin tredje raka oavgjorda match på hemmaplan i och med 1-1 mot GIF Sundsvall. 9 poäng efter 5 omgångar är absolut ingen katastrof, men två tappade 1-0-ledningar svider ordentligt. Å andra sidan har jag räknat med ett svagt år i år, med en tabellplacering på undre halvan. Och då är ju 9 poäng till och med jättebra. Men liksom seriöst. Sundsvall kvitterar till 1-1 - då byter AIK ut sin ende anfallare. What the hell?!

På andra sidan Östersjön eller nå't så spelade Zlatan och hans Milan troligen bort ligaguldet till Juventus efter 1-1 mot Bologna. Och i La Liga är segern så gott som klar för Real Madrid. Ingen rolig vecka för Barcelona. Nu hoppas jag bara att Chelsea orkar stå emot i returen. Det skulle verkligen vara på tiden!
Chelsea spelar för övrigt i England, den enda stora ligan där det fortfarande är superjämnt efter att Manchester United spelat 4-4 hemma mot Everton samtidigt som City bortaslagit de extremt tama vargarna i Wolverhampton. Nu skiljer det bara tre poäng med ett återstående inbördes möte.
Dock tror jag att United kommer göra som Real Madrid i går - vinna titeln på bortaplan mot den största rivalen. Troligen med ett mål i slutminuterna. Som alltid.


I could totally have a fotbollsblogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0