Vi säger väl SM-guld...


Från ett kylslaget Råsunda till ett kokande Hovet. Från ett lag som inte kunde träffa mål till ett lag som stänkte in fem baljor. Från irriterat mutter till euforiska glädjerop.
Ja, det var minsann en liten resa man gjorde i går.

Semifinalserien är nu kvitterad. Då historien såg ut att upprepa sig gjorde AIK helt plötsligt sin bästa period på länge. Och vann matchen. Nu är matchserien helt öppen och förutsättningarna är faktiskt ganska bra. Matchen i morgon är inte helt avgörande men om AIK vinner den så tror jag att de säkrar finalplatsen redan på torsdag.

2-2 i matcher. Pucken är rund.


PS. Jag hade värsta aprilskämtet inplanerat i går, men så somnade jag innan jag hann publicera det. Ni får istället hålla till godo med aprilskämtet på Råsunda (och då menar jag inte AIK). En trogen matchprogramskund kom fram med en tjuga i handen.

- Nej, vi har höjt priset i år. Sista säsongen på Råsunda.
- Jaha, vad kostar det nu'rå?
- 500 kronor.

Det roliga är att han faktiskt tog upp en femhundralapp innan han började ifrågasätta det.

- 500? Nej, du måste skämta!
- Ja.
- Var det ett skämt?
- April, april!
- Jaha, så det kostar 20 kronor?
- Ja.
- Bra, då har jag råd med bira också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0