Fisken som simmar på golv (och väggar)


I går kliade det jättemycket i vänster öra. I dag kliar det jättemycket i höger öra. Jag börjar misstänka ett mönster här. Och ett monster där. På golvet. Ett stort silverfisksmonster!
Var fan kommer de ifrån egentligen? Har de något bo inne i väggen? De måste nästan ha det.
Jag kollade upp lite fakta om silverfiskar på Wikipedia. En silverfisk kan bli upp till åtta år gammal. Den kan äta typ vad som helst, inklusive sitt eget skinn. Den behöver dock inte äta på flera månader, den dör ändå inte. Den kan klättra på väggar. I rumstemperatur lägger silverfiskhonan cirka hundra ägg (och typiskt nog är det rumstemperatur i mitt rum).
Och sedan en grej som inte stod på Wikipedia, men som jag vet av egen erfarenhet:
Silverfiskar är asläskiga!

Så ja, jag letar ny bostad nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0