Cykelturen från helvetet (That's Richard Lewis')


(skrivet den 11 juni)

Följde med min pappa på en cykeltur. En två mil lång cykeltur!
Jag som tidigare i livet cyklat typ 8 km som mest vid ett och samma tillfälle (utan paus) gav mig ut på en vansinnesfärd som ledde till Flottsbro såväl som till Alby och Tumba innan jag åter kunde landa i trygghetens rum (mitt rum här hemma).
Med blåsor på tummen, med flugor i ögonen och med smärtfullt brinnande lår stapplade jag av cykeln och försökte minnas hur man gör när man går.
Hur fan kunde jag ha motvind två mil i sträck? Jag cyklade ju för fan i cirklar!

Men whatever. Jag fick min motion och är inte helt förlamad, så läget kunde ju ha varit värre.
Med det sagt så ska jag aldrig mer bestiga en cykel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0