Train time = learning time


Att pendla kan vara jobbigt, frustrerande och väldigt trångt. Men det ger mig samtidigt lite tid att lära mig saker. I början av terminen bestod lärandet av matematik. Men ett par veckor in insåg jag att det var helt lönlöst då jag hann ungefär en och en halv sida i boken och ändå inte förstod någonting. Då gick jag över till att läsa Metro och läran om saker som händer i världen.
Och faktiskt. Det har haft en positiv inverkan på mig som person. Jag har blivit mer allmänbildad och får lära mig spännande saker varje dag. I dag läste jag till exempel en fascinerande artikel om 10-årige Oliver som har en passion för rymden.

"Ja, jag vill vandra på månen någon gång. Sedan har jag ett teleskop hemma också."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0