Mejlen jag får nu för tiden...


(skrivet den 22 augusti)

Fick ett nytt mejl av Anders Björkström.

"Hej!

För att undvika krockar med kursen i Vetenskaplighet i november har jag
gjort en hel del ändringar i schemat för Linjära statistiska modeller
senare i höst.
"


Jag kollade upp vad de här schemaändringarna innebar.
Han hade tagit bort en föreläsning. Och lagt till fyra! Man ba: !?FTW (PS. Läs baklänges!)
Hur fan tänkte han där? Tre extra föreläsningar från ingenstans! Helt sjukt!


Och på tal om kursen i Vetenskaplighet (samt mejl som rör om i huvudet) så dök följande mejl upp i min inkorg för några veckor sedan:


"Hej !

Du har anmält dig, eventuellt om-anmält dig, till seminarieserien i vetenskaplighet i höst.  /.../

Det viktiga just nu är att det inte kommer att bli två tillfällen i höst som tidigare sagts, utan bara ett. Exakt när det kommer att bli är inte klart än.  /.../

Lärarna hälsar och ber om ursäkt för era olägenheter, men drastiska förändringar har varit av nöden, då antalet studenter som ska göra kursen har ökat enormt mycket.
"
 

Alltså det man undrar lite är ju... om det är fler studenter som ska läsa kursen... varför i helvete halverar man då antalet kurstillfällen?

För mig låter konceptet helt orimligt, och jag fick ändå B i logik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0