Morgontrafik


Kom till T-centralens tunnelbaneperrong och såg att tåget mot Mörby Centrum stod inne.
Valde att vänta på nästa tåg. Dumt beslut.
Jag blev nämligen snabbt varse om att nästa tåg mot Mörby Centrum skulle avgå först om sju minuter. Med andra ord dömt att bli fullsatt. Dessförinnan var det två avgångar mot Ropsten, men det enda de bidrar med är ju att ta bort resenärerna som ska till Östermalmstorg.
Och mycket riktigt. När tåget väl kom var det så knökfullt att man inte ens hade utrymme att andas. Och så hör man i högtalarna: "Det är väldigt trångt längst bak i tåget. Om ni går längre fram i tåget så finns det mer plats."
Right. Jag stod i tågets mest oattraktiva vagn och jag kunde inte ens röra mig.

Men sedan händer det mest ologiska man kan tänka sig. Ju mer jag tänker på det, desto mer oförstående blir jag.
Tåget börjar åka, stannar vid nästa station, och 75 procent av resenärerna går av.

Vid Östermalmstorg.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är jätteologiskt! Börja promenera med mig! Bara några 100m mellan universitetet och KTH (där 0 < "några" < 250 000).

2011-09-14 @ 12:07:55
Postat av: Kenneth

Jag har faktiskt gått den vägen (från SU till KTH)vid två tillfällen. Inte överdrivet långt!



Fast jag gick ju i och för sig på eftermiddagen båda gångerna och då kanske vägen hade smält ihop.

2011-09-14 @ 20:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0