Modell för en kväll


En tjej ringde mig.

"Din kompis David har rekommenderat dig att bli modell för en dag."

Jag var förståeligt nog ytterst tveksam, men då det inte rådde köptvång så bestämde jag mig ändå efter en stund för att göra en Malin. Så jag tog modet till mig och åkte dit, ackompanjerad av en illavarslande nog flinande David.
Premisserna var: kom uppklädd, ta med dig dubbla ombyten och fixa håret själv innan.

Jag kom dit i skjorta och halvsäckiga jeans, hade inte med mig några ombyten, bar ett diadem.
Bra start.

Men strax därefter kom min image att ändras. Tydligen var det enligt David kutym att gå byxlös, så brallorna rök direkt. Sedan visade det sig att de hade hårprodukter att tillgå. Och David var snabb med att lägga beslag på dessa. Han klämde ut halva gelétuben (typ tre veckors förbrukning) i min hand. Detta masserades in i håret. Hela min högra näve fylldes av vax (typ två veckors förbrukning). Detta masserades in i håret. Hela min vänstra näve fylldes av mousse (ingen aning om hur många veckors förbrukning då jag inte ens vet vad fan mousse är).
Hur som helst masserades det in i håret.
Ja, och så var det ju hårsprejen också. (Första kommentaren när jag kom hem var för övrigt "Gud, vad fettigt hår du har, Kenneth! Har du inte duschat på ett par veckor?")

Efter hårstylingen var det dags för smink. Fick lite puder.
"Känner du igen dig själv?", frågade sminkösen.
"Ja", svarade jag. Kunde dock se på hennes min att det inte var det svaret hon var ute efter.
Ytterligare några penseldrag senare försökte hon igen.
"Nu känner du nästan inte igen dig själv, va?"
"Jo."


Sedan började väntan. David åkte hem och lämnade mig ensam i ett rum med två heta blondiner och en brunett.
Efter att tio minuters idoget stirrande hade gjort vissa av ovan nämnda personer obekväma, fördrevs tiden med att kolla på Project Runway, äta Mariakex (ja, med ett a!) och bläddra igenom Elle Magazine. När sedan två timmar hade gått hade jag svårt att hålla ögonen öppna och somnade in där jag satt på min gnisslande stol. Vaknade sedan upp en halvtimme senare av att någon ropade mitt namn. Det var dags för fotografering. Och jag var yrvaken...

Fotosessionen gick ändå helt okej, även om vissa poser var lite för avancerade.
"Luta dig framåt och slappna av. Ha vänster arm vid nacken och höger hand vid midjan. Nej, höger hand vid midjan. Höger. Höger. Höger. Vet du vad? Jag tror vi tar en bild när du bara står helt vanligt."

Efter knappt tio minuters fotande återgick jag till Elle och Mariakex en halvtimme till. Sedan blev jag inkallad av en tjej till ett litet privat rum. När jag gick in dit var jag helt säker på att inte köpa någon bild. Tio minuter senare hade jag köpt bilder för 2000 spänn.

Och grejen är... bilderna blev inte ens särskilt bra...







PS. Kolla stolen! Den är smutsig! Riktigt kasst faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jättefint Kenneth!!

2011-09-25 @ 22:09:28
Postat av: Malin

Skulle säga att du misslyckades med att göra en Malin. Du gjorde mer en... så som typ alla har gjort?

2011-09-26 @ 14:33:31
URL: http://skenbar.blogg.se/
Postat av: Kenneth

Malin, Malin. Här försöker jag mynta ett uttryck baserat på ditt namn, skapa en ny trend helt i din ära. Så kommer du med värsta dissen...



Tack Johanna!

2011-09-26 @ 22:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0